Saturday, December 16, 2006

Abah...abah semayang apa?

Kadang2 aku balik kerja..penat.. aku selalu lambatkan sembahyang Isyak.. kadang2 tu.. aku tertidur samada atas kerusi atau pun atas lantai dlm bilik aku... wife aku dah paham sangat perangai aku.. memang aku liat nak bangun kalau dikejutkan.. normally dibiarkan aje aku kat situ dan aku akan sedar balik dlm kol 1-2 pagi..

Kakak lak jenis yg sangat rajin utk solat.. tak kira waktu dan tanpa disuruh... kalau dia nampak aje we all nak solat.. mesti dia akan join sebelah dan follow ..

Ada sekali tu.. dalam kol 2 pagi..bila aku tersedar.. teruslah bangun ambil wudhuk dan nak solat isyak ni.. so bila aku bentang sejadah.. tiba2 kakak terbangun dan terus meluru sebelah aku nak semayang.. aku pun buat tak tau je laa... then bila dah habis solat dan doa.. tiba2 dia boleh tanya aku.."Abah.. tadi abah sembahyang apa?".. "Abah sembahyang Isyak la Kakak... kakak dah sembahyang Isyak belum?", aku tanya. "Dah.. tadi dah sembahyang ngan mummy", kata kakak. "Ha tu laa... main meluru je... ngigau ke apa... lain kali tanyalah abah dulu nak sembahyang apa.. dah gi tido", kata aku...


Itu la kakak.. seorang anak yg sgt rajin solat.. dah pandai semua bacaan dlm solat.. dan semoga menjadi anak yg solehah... Insya Allah..